Introductie

Direct Aanmelden -->  https://forms.office.com/e/SrsrTMCsbH

 

Rots en Water training voor jongeren uit groep 6 t/m 8.  Aan de hand van het aanmeldingsformulier bekijkt het jongerenwerk of het aangemelde kind mee kan doen. Er kunnen maximaal 12 kinderen mee doen. Voor de ouders is er een donderdag voorgaand aan de eerste les een online ouder bijeenkomst. Rots en water richt zich op de bewustwording van eigen kracht en mogelijkheden en het vermogen om met andere mensen samen te spelen, samen te werken en samen te leven in een veranderende, multiculturele samenleving. Kinderen worden niet geboren met zelfbesef, zelfvertrouwen en sociale vaardigheden, echter wel met de potentie om deze te ontwikkelen. Via de Rots en waterlessen worden kinderen ondersteund in de ontwikkeling van sociaal vaardigheden (Water) en weerbaarheid (Rots) om zo een sociaal veilig klimaat te ontwikkelen. De bouwstenen van het Rots en Water-programma zijn: -Zelfbeheersing -Zelfreflectie -Zelfvertrouwen Wanneer je op deze bouwstenen verder bouwt, is het mogelijk om aandacht te hebben voor verschillende thema’s. Deze zijn: veiligheid, assertiviteit, communicatie, verbondenheid en het vinden van een eigen weg, ook wel het innerlijk kompas genoemd. Het innerlijk kompas betekent dat ieder mens verschillende kwaliteiten heeft en deze kwaliteiten kan inzetten. Door hier bewust mee aan de slag te gaan, geeft dit je een gevoel van kracht, vreugde en zinvolheid. Wanneer je je bewust bent van je eigen krachten word je je bewust van je eigen kwaliteiten en wensen. Het programma van Rots en Water bestaat uit tien bijeenkomsten van 1 uur waarin verschillende thema’s worden behandeld. De thema’s die worden behandeld hebben betrekking op het leren gronden, de ontwikkeling van het lichaamsbewustzijn en fysieke communicatievormen. Ook zijn de bovengenoemde bouwstenen in deze bijeenkomsten verweven. We starten met een online Ouderbijeenkomst. De kinderen krijgen iedere week de training met daarbij een boekje. Iedere week is er ook een huiswerk opdracht die in het boekje staat en we vragen aan de ouders/verzorgers om samen met hun kind daar naar te kijken. Per email krijgen de ouders/verzorgers informatie, wat ook in het boekje staat. We hebben ook een ouder/verzorger middag. En als er tussen door vragen zijn kunt u na/voor de les dit ook altijd vragen.