Alles over gro-up

In een notendop

Daarom gro-up


Wie je ook bent, waar je ook vandaan komt: iedereen verdient de kans om het mooiste uit zichzelf te halen. Daarom bestaat gro-up. Hier creëren we samen met gezin en buurt een omgeving waarin kinderen van alle leeftijden kunnen groeien en ontwikkelen.

We zijn actief in kraamzorg, kinderopvang, buurtwerk en jeugdhulp. Dus we voelen ons verantwoordelijk voor elke stap in het groeipad van een kind, van zwangerschap tot zelfstandigheid.

De rechtsvorm van gro-up is een stichting. Het exploitatieoverschot of de winst wordt geheel aangewend voor de maatschappelijke doelstelling die gro-up nastreeft. Rendement maken is zelfs noodzakelijk om te kunnen blijven innoveren en ontwikkelen om invulling te geven aan onze maatschappelijke ambities.

Meer weten over onze ambities en resultaten? Lees ons jaarverslag 2023.

Nieuwe naam, dezelfde mensen


gro-up bestaat pas net, maar eigenlijk bestaan we al tientallen jaren. Want gro-up is de nieuwe naam van verschillende organisaties met een gemeenschappelijk doel.

Met meer dan 300 locaties, ruim 3000 collega's en duizenden partners maken we samen elke dag een levensgroot verschil voor kinderen van alle leeftijden. En met de keuze om allemaal verder te gaan onder één naam willen we onze krachten nog beter bundelen en het voor iedereen wat makkelijker maken.

Onze vroegere namen:


  • Kinderopvang BijDeHand
  • Kern Kinderopvang
  • Triodus Kinderopvang
  • IJsselkids Kinderopvang
  • COKD Kinderopvang
  • KOKO Kinderopvang
  • Stichting GroeiBriljant
  • Stichting Peuterwerk Albrandswaard
  • Stichting DeTafelVan
  • De Buitenwereld
  • Stichting Jeugd- en Jongerenwerk Midden-Holland (STJJMH)
  • Buurtwerk

Directie en Raad van Toezicht

Raad van Bestuur

gro-up Martin van de Ruit

Martin van de Ruit

Voorzitter Raad van Bestuur

gro-up Edgar Kannekens

Edgar Kannekens

Lid Raad van Bestuur

Directie

gro-up Annemiek de Jong

Annemiek de Jong

directeur Kind, gezin en buurt

gro-up Monique Baan

Monique Baan

directeur Kind, gezin en buurt

gro-up Tanja Jagtenberg

Tanja Jagtenberg

directeur Kind, gezin en buurt

gro-up Kirsten van Nieuwkoop

Kirsten van Nieuwkoop

directeur Kind, gezin en buurt

gro-up Niels Van ’T Hoff

Niels van ’t Hoff

directeur Bedrijfsvoering

gro-up Maud de Wal

Maud de Wal

directeur Governance & ontwikkeling

gro-up Susanne Peters

Susanne Peters

directeur Merk, marketing en communicatie

gro-up Nanda Goedemans

Nanda Goedemans

directeur HR

Raad van Toezicht

Mevrouw drs. H. Möhring

Voorzitter Raad van Toezicht

Mevrouw M.R. Oostenbrink

Vicevoorzitter Raad van Toezicht

Mevrouw H. van den Brink

Lid Raad van Toezicht

Dhr drs. C. Broeren

Lid Raad van Toezicht

Dhr. J. van Dijk

Lid Raad van Toezicht

Kennis delen we


Er werken zo’n 3000 mensen bij gro-up. Allemaal mensen met veel kennis en expertise over hun eigen vakgebied. Kennis die het meest waard is als het wordt gedeeld. Daarom organiseren we vanuit ons hoofdkantoor in Berkel en Rodenrijs allerlei initiatieven waarmee we onze specialisten samenbrengen. Soms offline, soms online.

Op zulke momenten praten we over de successen, maar vooral ook over de uitdagingen. Vaak gaat het over pedagogiek en het kind, maar even vaak over bijvoorbeeld persoonlijke groei, marketing, of IT. Ook nodigen we soms gastsprekers uit om ons op te frissen met een blik van buitenaf. Zo leren we van elkaar en blijven we groeien als organisatie.

Corporate Governance

Bij gro-up doen we niet zomaar iets, wij werken en handelen op basis van verschillende codes, certificeringen en controles:

  • de Governance Code Kinderopvang (sinds 2010)
  • de Governance Code Sociaal Werk (sinds 2013)
  • de Governance Code Zorg (sinds 2013)
  • de Code Goed Bestuur in het primair onderwijs (sinds 2019)
  • ISO 9001 voor gro-up Jeugdhulp, gro-up Buurtwerk, gro-up Kraamzorg en gro-up Staf & Services voor de bedrijfsprocessen Financiën, Human Resources, ICT, Informatiemanagement, Klantcontact en Advies, Kwaliteit en Strategie, Marketing en Communicatie, en Vastgoed & Facility Management
  • ISO 27001 voor gro-up Staf & services verzorgen van de informatiebeveiliging binnen de bedrijfsprocessen Financiën, Human Resources, ICT, Informatiemanagement, Klantcontact en Advies, Kwaliteit en Strategie, Marketing en Communicatie, en Vastgoed & Facility Management.
  • accountantscontrole en goedkeuring op de jaarverantwoording.

We leveren dus de kwaliteit die je mag verwachten voor jezelf, je kind, je puber of adolescent.

Daarnaast overlegt onze Raad van Bestuur regelmatig met de Raad van Toezicht en de Centrale Ondernemingsraad over ontwikkelingen binnen gro-up.

Hoe we met elkaar omgaan

Iedereen moet zich binnen gro-up fijn voelen. In onze gedragscode hebben we daarom gedetailleerd beschreven hoe we met elkaar willen omgaan.

Over Geboortecentrum Sophia

Geboortecentrum Sophia Holding BV is in eigendom van Erasmus MC Zorg Holding BV en 50% van gro-up Kraamzorg BV. Deze holding is 100% aandeelhouder van Geboortecentrum Sophia BV. Beide organisaties houden toezicht vanuit de Algemene vergadering van Aandeelhouders (AvA). De AvA controleert en adviseert de directie en geeft goedkeuring aan de jaarrekening, de begroting en het jaarverslag. De AvA houdt zich in haar werkwijze aan de statuten en reglementen die in overeenstemming met de “governance code zorg” zijn opgesteld.

De directie van het geboortecentrum wordt vanuit Geboortecentrum Sophia BV gevoerd door H.E. Ernst-Smelt (vanuit het Erasmus MC) en dhr. E. Kannekens (vanuit gro-up Kraamzorg). De bezoldiging van bestuurders wordt bepaald door de AvA en is gebonden aan het maximum uit de Wet Normering Topinkomens (WNT).