Plaatsingsbeleid

Het plaatsingsbeleid van onze kinderopvang

Zo werkt de aanmelding

Vanaf het moment dat je zwanger bent, kun je je kind aanmelden voor opvang bij gro-up. Dit doe je via de website. Zo’n aanmelding kost je niets en brengt geen verplichtingen met zich mee. Na aanmelding bellen we je eerst om je een persoonlijk aanbod te doen. Voelt het goed, dan ontvang je daarna een plaatsingsovereenkomst.

Heeft de opvanglocatie van jouw keuze een wachtlijst? Dan komt je kind na aanmelding automatisch op de lijst te staan. Wil je je kind van de lijst halen? Bel een van onze medewerkers, die regelt het voor je.

Wat kan je verwachten van een persoonlijk aanbod

Bij een persoonlijk aanbod houden we altijd rekening met:

  • een evenwichtige groepssamenstelling en leeftijdsindeling
  • de beschikbare plaatsen en gewenste plaatsingsdatum
  • de prioriteit en de inschrijfdatum
  • de opvanglocatie van jouw keuze
  • wat het je kost

Word je blij van ons aanbod, dan ontvang je een plaatsingsovereenkomst. Als je die binnen zeven dagen ondertekend naar ons terugstuurt, is de plaatsing definitief en zien we je kind graag op de opvang.

Veel gestelde vragen

Zo bepalen we de plek op de wachtlijst

Is er een wachtlijst, dan zijn er verschillende factoren die bepalen hoe hoog je kind op de lijst komt:

  1. Het gaat om een kind van iemand die bij gro-up werkt.
  2. Je maakt als ouder al gebruik van kinderopvang van gro-up.
  3. Het kind komt van een school waarmee wij een samenwerkingscontract hebben.
  4. Het kind heeft een sociaal-medische indicatie: een schriftelijk advies van een doorverwijzende instantie.

Eerst even kennismaken

Nadat de inschrijving definitief is, nemen we contact met je op om een afspraak te maken voor een kennismakingsgesprek. Het liefst hebben we dat gesprek minimaal twee weken voordat je kind voor het eerst naar de opvang komt. Lukt dat niet, neem dan contact op met de opvanglocatie om alsnog een gesprek in te plannen.

Mijn kind is langdurig ziek, kom ik in aanmerking voor kostenvermindering?

Is de verwachting dat je kind door ziekte minimaal twee maanden niet naar de opvang kan? Dan kom je wellicht in aanmerking voor kostenvermindering.

De procedure werkt als volgt:

  1. Meld de te verwachte afwezigheid digitaal bij iemand van Klantcontact & Advies en vermeld daarbij de (verwachte) ingangsdatum. Doe dit zo snel mogelijk, en in ieder geval in de eerste ziektemaand van je kind.
  2. Je ontvangt van ons het formulier ‘Aanvraag kostenvermindering bij ziekte’. Vul het in en stuur het naar ons terug.

Wat gebeurt er als ik in aanmerking kom voor kostenvermindering?

  1. Voor de eerste volledige ziektemaand wordt het normale tarief berekend.
  2. De tweede volledige ziektemaand wordt niet doorberekend.
  3. Daarna heb je twee opties: A. Je geeft de plaats van je kind op. Je kind komt dan met de hoogste prioriteit op een wachtlijst voor terugplaatsing. B. Je blijft doorbetalen en behoudt de plaats.

Kan mijn kind eenmalig een dag extra naar de opvang?

Als de groepssamenstelling en personeelsbezetting het toelaten, is het mogelijk om je kind een dag extra te laten opvangen. De extra kosten hiervoor worden doorberekend en komen terug in de totale ‘jaaropgave kinderopvang’. Deze ontvang je ieder jaar in februari/maart van ons.

Het lukt me niet om mijn kind op te halen binnen sluitingstijd, wat nu?

Dat kan iedereen een keer overkomen. Laat het ons direct weten, zodat de aanwezige pedagogisch medewerker op de hoogte is.

Kan ik de plaatsingsovereenkomst beëindigen?

Je hebt altijd het recht om de plaatsingsovereenkomst of een gedeelte van de overeengekomen dagen of dagdelen op te zeggen. Dit kan schriftelijk of digitaal. De opzegtermijn hiervoor is één maand.